۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۶۹۶
حجت الاسلام مقدمی در گفت وگو با رسا:

روحانیت درباره مخاطرات FATF نگران است| نامه حوزویان به دادستان برای ورود به امضای مخفیانه FATF

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه با اشاره به نگرانی حوزویان از قرارداد استعماری FATF، از ارسال نامه گروه‌های حوزوی به دادستان کل کشور برای ورود قضایی به موضوع امضای مخفیانه FATF خبر داد.
حجت الاسلام مقدمی مقدمی

حجت الاسلام محمود مقدمی دبیر شورای هماهنگی نیروها و گروه های فرهنگی حوزه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  FATF را قراردادی استعماری دانست و گفت: این قرارداد چون علیه ما و برای محدود کردن ما به کار می‌رود استعماری است؛ دشمنی که خودش داعش، القاعده و گروه‌های مختلف تروریستی را ساماندهی کرده است، ممکن نیست که دلش برای دنیا بسوزد و به دنبال مقابله با تروریسم باشد. این قرارداد برای این است که ایران را محدود کنند و ما نباید عضو آن شویم.

دبیر شورای هماهنگی نیروها  و گروه های فرهنگی حوزه ادامه داد: ادعا می‌کنند که می‌خواهیم با پولشویی و تروریسم مقابله کنیم، منتها تعریف خودشان را از تروریسم و پولشویی مطرح می‌کنند؛ کسی که بخواهد با طناب این‌ها در چاه برود و در این فضا بازی کند قطعاً ضرر می‌کند.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به مشکلات بانکی کشور ابراز داشت: کسانی که به دنبال عضویت در FATF هستند ادعا دارند که می‌خواهند با شفاف‌سازی کاری کنند که عملیات بانکی با کشورهای دیگر برای ایران میسر شود؛ اما طبیعی است که این‌ها بعداً با بهانه‌های دیگر ما را تحریم بانکی خواهند کرد.

وی با اشاره به امضای مخفیانه FATF از سوی دولتمردان ابراز داشت: در بهترین حالت آقای طیب‌نیا به دنبال خدمت به کشور بوده است اما این خدمت از مسیر نادرستی صورت گرفته است که بدون هماهنگی با مجلس و مسیر قانونی FATF را امضا کرده است که هنوز هم ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و مبادلات بانکی ما بسته است.

دبیر شورای هماهنگی نیروها و گروه های فرهنگی حوزه به مخاطرات و بار حقوقی FATF  علیه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آقای طیب نیا وزیری بوده که به نمایندگی از دولت ایران امضا کرده است و اینکه وزیر ما رأساً این کار را انجام داده است و مجلس شورای اسلامی ایران در جریان این امر نبوده است برای کشورهای خارجی هم خنده دار است؛ بگوییم که وزیر ما نمی‌دانسته یا می‌خواسته است که مجلس را دور بزند و حالا ما اعلام اشتباه می‌کنیم؛ زدن چنین حرفی هم برای ما هزینه‌ای سنگین را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام مقدمی درباره نامه پنجاه گروه فرهنگی تربیتی حوزه به دادستان کل کشور گفت: حوزه باید در این مسائل قدم بگذارد و مردم ببینند که روحانیت علاوه بر آخرت به فکر دنیای آنان هم هست؛ به نظر ما کاری که آقای طیب‌نیا انجام داده است ضربه بزرگی به نظام و اقتصاد کشور زده است.

وی ادامه داد: ما نهاد قضائی نیستیم ولی روحانیان نگران این هستند که حرکت خلافی انجام شده است، بنابراین از قوه قضائیه خواسته‌ایم که در این مورد دخالت کند که اگر کسی تقصیر کار بود با او مقابله شود تا هر مقامی در کشور به هر کاری که علاقه داشت مبادرت نورزد بلکه پاسخگو باشد./836/ت۳۰۱/ق

ارسال نظرات